دارالترجمه رسمی در تبریز|ترجمه رسمی در تبریز|دارالترجمه رسمی تبریز

کانادا

ورود یا ثبت نام
پیام
صفحه اصلی
پرواز
هتل
بیمه
ویزا
مجله گردشگری
قوانین و مقررات
درباره ما
تماس با ما
کانادا
کانادا کشوری واقع در شمال آمریکای شمالی است. بزرگترین شهرهای کانادا، تورنتو، مونترال و ونکوور هستند. بومیان این سرزمین چندین هزار سال قبل در این کشور ساکن شدند. کانادا برای نخستین بار در سال ۱۵۳۵ مستعمره فرانسه شد و طی قرن شانزدهم یعنی تا سال ۱۷۱۳ مستعمره فرانسه بود. پس از فرانسه این استعمار به دست انگلیس افتاد، تا اینکه سرانجام در سال ۱۸۶۷ به استقلال رسید. در حال حاضر کانادا عضو کشورهای مشترک المنافع است و تحت تشریفات سلطنت مشروطه و ملکه انگلیس یعنی ملکه الیزابت دوم اداره می شود. حکومت این کشور نیز دموکراسی پارلمانی فدرال است. کانادا توسط دولت های مستقل از هم که همگی تحت پوشش یک دولت فدرال هستند اداره می شود. کانادا کشوری توسعه یافته با منابع طبیعی فراوان است که به دلیل هم مرز بودن با آمریکا بیشترین مراودات تجاری را با این کشور دارد و حجم معاملات آن ها از هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است. آیا می دانستید که کانادا با مساحت ۱۰ میلیون کیلومتر مربع، پس از روسیه دومین کشور بزرگ جهان است، اما تنها یک چهارم جمعیت روسیه را داراست؟
مرز کشور کانادا با آمریکا، طولانی ترین مرز جهان است و هزاران گذرگاه در این مرز وجود دارد. سه اقیانوس از سه جهت کانادا را احاطه کرده اند. کانادا از غرب با اقیانوس آرام، از شرق با اقیانوس اطلس و از شمال با اقیانوس منجمد شمالی مرز آبی دارد.
کانادا ۱۰ استان: آلبرتا(Alberta)، بریتیش کولومبیا(British Columbia)، منیتوبا(Manitoba)، نیوبرانزویک(New Brunswick)، نیوفاندلند و لابرادور( Newfoundland and Labrador)، نُوا اِسکوشیا (Nova Scotia)، اونتاریو(Ontario)، جزایر پرنس ادوارد(Prince Edward Island)، کِبک(Quebec)، ساسکاچوان(Saskatchewan) و ۳ قلمرو دارد: یوکون( Yukon)، نورث وست( Northwest ) و نوناووت( Nunavut).

پایتخت

شهر اتاوا پایتخت کشور کانادا بوده و حدود ۱ میلیون نفر جمعیت دارد. پرجمعیت ترین شهر کانادا تورنتو میباشد که جمعیت تورنتو بزرگ حدود ۵٫۵ میلیون نفراست. شهرهای مونترال و ونکوور با ۳٫۴ و ۱٫۹ میلیون نفر در رده های بعدی هستند.

مسافت

واحد اندازه گیری مسافت در کانادا کیلومتر میباشد. کانادا بیشتر از ۷۰۰۰ کیلومتر پهنا دارد. سفر زمینی از هالیفاکس (شرق کانادا) تا ونکوور (غرب کانادا) ، سفری حدودا ۷ روزه است و این در حالی است که همین مسیر به صورت هوایی حدود ۷ ساعت به طول می انجامد.

جمعیت

کشور کانادا با وجود مساحت زیاد، فقط ۳۷ میلیون نفر جمعیت دارد. که این جمعیت حدود ۳ میلیون نفر کمتر از جمعیت کالیفرنیا است. بنابراین وجود فضای زیاد و جمعیت کم، کانادا را به کشوری مهاجرپذیر تبدیل کرده است.

مهاجرت

مهاجرت یکی از مهمترین بخشهای اقتصاد و جمعیت کانادا محسوب میشود. هر ساله هزاران نفر از مهاجرتهای قانونی و کلاسهای مختلف مهاجرتی وارد کانادا شده و در بازار کار کانادا مشغول به جذب و شروع زندگی جدید میشوند.

آب و هوا
آب و هوای کانادا در مناطق مختلف آن با یکدیگر تفاوت دارد. از آب و هوای قطبی در شمال این کشور گرفته تا آب و هوای گرم تابستانی در مناطق جنوبی آن به چشم می خورد. آب و هوای کانادا بطور کلی سرد است بجز در بخش جنوب غربی، جایی که استان بریتیش کلمبیا و شهر ونکوور در آن قرار دارند، که دارای آب و هوای معتدل است. اُتاوا با رکورد شب های زمستانی ۳۵ درجه ی سانتیگراد زیر صفر دومین پایتخت سرد دنیاست. بیشتر نقاط کانادا چهار فصل بهار، تابستان، پائیز و زمستان را به شکل قابل تفکیک تجربه می کند. دمای هوا در کانادا از جایی به جای دیگر می تواند بسیار متفاوت باشد.

بهار
بهار فصل بارانی در بسیاری از نقاط کانادا است. دما در طول روز به تدریج بالا می رود ولی شب ها خنک است. میانگین دمای هوا در ماههای مارس، آوریل و اوایل می در حدود ١۲ درجه سانتی گراد بالای صفر است و طبیعت آن جلوه های زیباو شگفت انگیزی برای خودنمایی در بر دارد.

تابستان
تابستان در کانادا رسماً از ۲١ ژوئن آغاز می شود. ولی برای اغلب کانادایی ها ، تنها ماه های جولای و آگوست تابستان محسوب می شود. در قسمت های جنوبی کانادا دمای هوا به طور معمول بالای ۲۰ درجه سانتی گراد است و گاهی اوقات این دما به بالای ۳۰ درجه نیز می رسد.

پاییز
فصل پائیز از سپتامبر آغاز می شود. هوا خنک و برگهای درختان زرد شده و می ریزند. معمولاً در این موقع از سال باران زیادی می بارد. در برخی مناطق شمالی و یا کوهستانی بارش برف از نیمه دوم اکتبر آغاز می شود. میانگین دمای هوا در طول روز درحدود ١۰ تا ١۲ درجه سانتی گراد می باشد.

زمستان
در طول زمستان دمای هوا در بیشتر نقاط کشور زیر صفر است. دمای برخی مناطق گاهاً به ۲۵ درجه زیر صفر می رسد در حالی که سواحل غربی کانادا به ندرت دمای زیر صفر را تجربه می کنند. در بیشتر مناطق کانادا از اواسط دسامبر تا اواسط مارس برف بر روی زمین دیده می شود.

مهاجرت
کشور کانادا هرساله هزاران مهاجر جدید می پذیرد. شرایط خوب تحصیلی، کاری و رفاهی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای جهان این کشور را به مقصدی مطلوب برای مهاجرین بدل کرده است. سابقه مهاجرت ایرانیان به کانادا به سال‌های اول قرن بیستم و عمدتاً بعد از جنگ جهانی دوم می‌رسد، زمانی که تنها ۱۲ نفر ایرانی در این کشور زندگی می‌کردند و این رقم به‌تدریج افزایش یافت . کشور کانادا همیشه مهاجر پذیر بوده است و دلایل مهاجر پذیری آن را میتوان به وسعت کشور و جمعیت پایین آن نسبت داد. کانادا به جمعیت بیشتری احتیاج دارد تا پول بیشتری وارد کانادا شده و مالیات بیشتری پرداخت شود که به سهم خود درآمد سرانه کشور را بالاتر خواهد برد و باعث پرداخت مالیات کمتر توسط مردم خواهد شد. کانادا تنها کشور در جهان اول است که همه ساله به طور متوسط دویست و پنجاه هزار نفر مهاجر می پذیرد. این نقطه از دنیا برای بسیاری از مهاجران تبدیل به سرزمین فرصت ها شده است، خواه برای کسانی که جویای علم هستند، خواه کسانی که در صدد فرصت های سرمایه گذاری در سطوح برون مرزی برای دوران بازنشستگی می باشند و یا کسانی که صرفاً به دنبال کیفیت بهتر و بالاتر زندگی و تجربه کردن محیطی دیگرگونه اند .شاید که هدف زندگیشان در جای دیگری به انتظارشان نشسته است .این کشور از سوی سازمان ملل متحد برای چندمین سال متوالی رتبه اول را بعنوان بهترین کشور دنیا برای زندگی کسب کرده است.

دلایل مهاجرت به کانادا عبارتند از : سیستم بهداشتی رایگان ، سیستم مراقبت از کودکان ( دولت ماهانه به خانواده های واجد شرایط مبلغی را به عنوان کمک به آن ها در نگهداری از فرزندانشان پرداخت می کند. البته این مبلغ به فرزندان زیر ۱۸ سال تعلق می گیرد. و مقدار دقیق این کمک هزینه بستگی به درآمد سالانه والدین دارد. ) ، امکانات برای سالمندان و معلولین ، امکان تحصیل رایگان ، فرصت های شغلی زیاد و متنوع برای افراد تحصیلکرده و با مهارت ، حقوق های پرداختی بالا ، عدم وجود فساد اخلاقی و مالی ، نرخ پایین جرم و جنایت ، پاک بودن منابع طبیعی مثل آب و هوا ، استانداردهای بالای زندگی ، سهولت مسافرت بین المللی ( شما با پاسپورت کانادایی می توانید بدون ویزا به ۱۷۰ کشور دیگر سفر کنید. ) ، حمایت از خانواده ( کشور کانادا از پیوستن خانواده تان به شما در این کشور حمایت می کند. اخیرا می توانید درخواست سوپرویزای ۱۰ ساله برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود بدهید. از ۶ ژوئن ۲۰۱۷ داشتن اقوام در کانادا ۱۵ امتیاز برای مهاجرت محسوب می شود. ) ، قوانین کشور کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر سخت گیرانه نیست ، کانادا طیف وسیعی از مهاجرت و ویزا را برای اشتغال، خوداشتغالی و تجار ارائه می دهد. دادن حق آزادی به انواع مذاهب و فرهنگ ها و آزادی های اجتماعی ، فراهم کردن فرصت های رشد شخصی و امکان تجارت موفق و داشتن مردمی خونگرم و مهربان.
همچنین کانادا برای کسانی که صلاحیت ندارند تحت پوشش برنامه مهاجرت قرار بگیرند، گزینه های دیگری را در نظر می گیرد. این گزینه ها می تواند شامل اجازه کار، اجازه تحصیل، مهاجرت و اقامت دائم باشد .

انواع ویزای کانادا
فرقی نمی کند که شما از سفر به کانادا چه هدفی را دنبال می کنید، در هر صورت نیاز به ویزای این کشور دارید که برای دریافت آن باید از طریق سفارت این کشور، چه به صورت حضوری و چه آنلاین ، اقدام کنید.

ویزای توریستی
گردشگر یا توریست کسی است که برای یکی از مقاصد کار، مطالعه یا ملاقات اقوام و خانواده و یا بازدید از جاذبه های گردشگری به این کشور سفر می کند. توریست، شهروند و یا ساکن کانادا محسوب نمی شود. هر توریستی قبل از عزیمت به کانادا باید ویزای توریستی ۶ ماهه این کشور را به صورت یک بار ورود (single) یا چند بار ورود (multiple) دریافت کند.

ویزای سرمایه گذاری
کانادا برنامه های مهاجرتی مبتنی بر سرمایه گذاری را به طور مداوم و گسترده ارائه می دهد. از آنجایی که تجار ثروتمند ممکن است بخواهند تجارتی جدید در کانادا به راه بیندازند و دارای صلاحیت کسب ویزای کاری موقت باشند، بر اساس قوانین مهاجرت کانادا پس از مدتی این احتمال وجود دارد که صلاحیت اقامت دائم را کسب کنند.

ویزای تحصیلی
تحصیل در کانادا مزایای بسیاری برای اقامت موقت و دائم در این کشور برای شما فراهم می کند. اگر تمایل دارید که در یکی از موسسات تحصیلی کانادا به تحصیل خود ادامه دهید، باید مجوز تحصیلی این کشور را دریافت کنید. پس از دریافت ویزا،به شرطی که قبلا در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرفته شده باشید، می توانید به ادامه تحصیل در کانادا بپردازید.

ویزای کار
ویزای کار کانادا، تحت برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) و تو سط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ، برای به خدمت گرفتن کارگران ، در پاسخ به نیاز بازار کار و کمبود کارگر صادر می شود. کارگران خارجی قبل از عزیمت به کانادا، باید یک پیشنهاد شغلی تایید شده و همچنین مجوز کار داشته باشند.

ویزای فرصت مطالعاتی
فرصت مطالعاتی یکی از مقاطع دوره ی دکتری تخصصی است که به منظور ارتقای تبادلات علمی و فرهنگی بین کشور کانادا و دانش پژوهان سایر کشورها، به واجدین شرایط، ویزای فرصت مطالعاتی کانادا اعطا می‌شود. متقاضیان باید پس از دریافت پذیرش از موسسه علمی مورد نظر در کانادا، برای دریافت ویزا اقدام نمایند.

سوپر ویزا
والدین و پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان کانادایی و ساکنین دائمی کانادا که قصد دارند برای بازدید از بستگان نزدیک خود اقامت موقت دریافت کنند، می توانند برای درخواست ویزای بازدیدکننده که با نام سوپر ویزا شناخته می شود اقدام کنند. این ویزا به دو صورت یک بار ورود و چند بار ورود (حداکثر مدت اعتبار ۱۰ سال) صادر می شود.

مراحل درخواست ویزای کانادا
پیگیری جواب ویزای کانادا
رد شدن ویزای کانادا
اعتراض به ریجکت شدن ویزای کانادا
مراحل درخواست ویزای کانادا
متقاضیان به دو روش می توانند برای درخواست ویزای کانادا اقدام کنند:

ثبت نام آنلاین

نخستین گام در ثبت نام آنلاین ثبت حساب کاربری است. پس از ثبت درخواست ویزای کانادا به صورت آنلاین، یک شماره پیگیری به هر متقاضی اختصاص داده می شود. این شماره برای تمامی مراحل پیگیری جواب ویزا نیاز خواهد بود. متقاضیان در تکمیل فرم باید دقت کافی را داشته باشند، زیرا پر کردن فرم عاملی مهم در موفقیت آن ها خواهد بود. لذا توصیه می شود با مشورت موسسات معتبر اقدام به تکمیل فرم کنید. توصیه می شود متقاضیان برای ثبت نام از طریق آنلاین اقدام کنند. زیرا پیگیری این روش بسیار راحت تر و در ضمن هزینه های کمتری در پی خواهد داشت. البته در ایران با توجه به تعطیلی سفارت کانادا، ثبت نام آنلاین راحت تر و منطقی تر به نظر می رسد. در کل مراحل ثبت نام آنلاین به طور خلاصه به شرح زیر خواهد بود:

ایجاد حساب کاربری
تکمیل فرم درخواست
دریافت شماره پیگیری
پرداخت هزینه ها
دریافت نامه برای انگشت نگاری
حضور در سفارت خانه برای انگشت نگاری
بررسی جواب نهایی برای قبول یا رد ویزا
مراجعه مجدد به سفارت برای تحویل مدارک و ویزا( در صورت قبولی ویزا )

مراجعه حضوری به سفارت

در روش ثبت نام حضوری، کافی است که متقاضی بدون وقت قبلی با مراجعه به یکی از دفاتر VFS با ارائه مدارک ترجمه شده و تکمیل فرم های مربوطه و پس از انگشت نگاری مراحل ثبت نام را انجام داده و به کشور بازگردد. پس از انجام این مراحل متقاضی می تواند از طریق آدرس ایمیلی که در فرم ثبت نام درج کرده است، با سفارت کانادا در ارتباط باشد.

پیگیری جواب ویزای کانادا
همانطور که پیشتر ذکر شد، در روش ثبت نام آنلاین، یک شماره پیگیری به هر متقاضی اختصاص می یابد که از طریق این شماره متقاضی می تواند با مراجعه به حساب کاربری خود و درج شماره و تاریخ تولد به آخرین آپدیت های پرونده خود دسترسی پیدا کند.

اما همانطور که گفته شد در روش مراجعه حضوری، پیگیری های بعدی فقط از طریق ایمیل درج شده در فرم امکان پذیر خواهد بود. بنابراین مزیت روش آنلاین نسبت به مراجعه حضوری در این است که در ثبت نام آنلاین، متقاضی هر زمان که بخواهد می تواند با مراجعه به حساب کاربری خود از آخرین آپدیت ها مطلع شود. اما ارسال آپدیت ها به ایمیل ممکن است مشکلاتی را برای کاربر ایجاد کند. ممکن است طی مدتی که آپدیت ها برای او صادر می شود، ایمیل خود را چک نکند و در نتیجه از آن ها مطلع نشود و یا ایمیل ها به فولدر اسپم رفته و متقاضی اصلا متوجه ایمیل ارسالی نشود.

از معایب دیگر مراجعه حضوری این است که فرم های کاغذی ممکن است به هر دلیلی مفقود شوند. اما در روش آنلاین امکان گم شدن مدارک وجود نخواهد داشت.

رد شدن ویزای کانادا
رد شدن ویزای کانادا که در اصطلاح به آن ریجکت شدن ویزا نیز می گویند، بدترین اتفاقی است که می تواند برای متقاضی دریافت ویزا بیفتد. زیرا در صورت ریجکتی ویزا، نه تنها متقاضی به هدف خود که همان دریافت ویزاست نرسیده است، بلکه متحمل هزینه و وقت بسیاری نیز شده است.

عوامل تاثیر گذار در ریجکت شدن
به طور کلی عواملی که باعث ریجکت شدن ویزای کانادا می شوند عبارتند از:

متقاعد نکردن افسر مهاجرت در خصوص بازگشت به وطن و یا کشور مبدا پس از پایان مدت اقامت
بیان نادرست انگیزه و دلایل سفر به کانادا برای افسر مهاجرت
نداشتن سفرهای خارجی و یا کم بودن آن ها
ناقص بودن مدارک مالی و نداشتن تمکن مالی
متقاضی نتواند به افسر مهاجرت ثابت کند که خانواده و روابط عاطفی قوی در کشور خود دارد و به خاطر آن ها به کشور خود بازخواهد گشت.
اعتراض به ریجکت شدن ویزای کانادا
متقاضیان بهتر است که قبل از درخواست ویزا حتما با یکی از موسسات معتبر در این زمینه مشورت کنند تا شانس موفقیت خود را هر چه بیشتر بالا ببرند. اما سوال این است در صورتیکه با صدور مجوز ویزا به هر دلیلی مخالفت شد، چه کاری باید انجام داد؟

در صورتیکه درخواست ویزا برای بار اول رد شده باشد هنوز امیدی برای تجدیدنظر در آن وجود خواهد داشت. در این مرحله می توان با ارسال نامه ای رسمی و فنی که ضوابط مخصوص خود را دارد، اعتراض خود را اعلام کرد. پیشنهاد تیم ویزای فلای تودی به شما این است که حداقل در این مرحله قبل از هر اقدامی با مشاوران و کارشناسان خبره مشورت کنید.

در گام نخست لازم است که دلایل رد شدن درخواست بررسی شود. که این مرحله در قالب نامه ذکر شده انجام خواهد پذیرفت. به عنوان مثال اگر شخص از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد، اما علت ریجکت وی عدم تمکن مالی باشد، می توان با ارسال نامه ای به سفارت و شرح دقیق دلیل یا دلایل ریجکت شدن وی، به توضیح در مورد تمکن مالی خود بپردازد.

اطلاعات تماس سفارت کانادا
گرفتن وقت سفارت کانادا کمی متفاوت از گرفتن وقت سفارت کشورهای دیگر است زیرا طبق قوانین دولت کانادا، مرجع صادرکننده ویزای کانادا، کارگزاری امور کنسولی دولت کانادا تحت نام وک (VAC) است؛ در حقیقت افراد برای دریافت ویزای کانادا به جای سفارت کانادا باید از وک وقت بگیرند.
علاوه بر این ، سفارت کانادا در ایران تعطیل شده و هیچ گونه فعالیتی ندارد . بر همین اساس ، دولت کانادا برای انجام امور کنسولی ایرانی ها، سه کارگزاری خود واقع در شهرهای آنکارا، استانبول و ابوظبی را معرفی کرده است. بنابراین هموطنان عزیز برای گرفتن وقت سفارت کانادا باید از طریق مراکز وک واقع در شهرهای مذکور اقدام کنند.