دارالترجمه رسمی در تبریز|ترجمه رسمی در تبریز|دارالترجمه رسمی تبریز

ترجمه مدارک را چگونه انجام دهیم؟

‪ ‬
انجام امور اداری داخل ایران
امور مرتبط با وزارت علوم / بهداشت ترجمه مدارک امور مرتبط با نظام وظیفه پیگیری سایر امور اداری مشاوره آنلاین حقوقی وبلاگ تماس با ما سایر خدمات سیمیا حساب من
ترجمه مدارک را چگونه انجام دهیم؟
به طور کلی ترجمه رسمی مدارک به دو دسته تقسیم می‌شود. ۱٫ ترجمه مدارک از زبان‌های دیگر به زبان فارسی برای گرفتن تاییدیه وزارت علوم. ۲٫ ترجمه مدارک تحصیلی وزارت علوم از زبان فارسی به زبان‌ها دیگر به صورت رسمی.
در بخش اول این مطلب نحوه ترجمه مدارک از زبان فارسی به زبان‌های دیگر به طور کامل شرح داده خواهد شد.
مراحلِ کلی روند ترجمه مدارک دانشگاهی به شکل زیر است:

  1. گرفتن مدارک از دانشگاه شامل دانشنامه، ریزنمره و برگه تسویه‌حساب
  2. گرفتنِ تاییدیه مدارک
  3. ترجمه مدارک
  4. تایید مدارک توسط نهادهایی مثل دادگستری و وزارت خارجه
    در ادامه روند ترجمه رسمی مدارک و هر کدام از مراحل ترجمه مدارک تحصیلی به طور مفصل شرح داده خواهد شد.

۱-گرفتن مدارک از دانشگاه
شما به دانشنامه، ریزنمره و برگه تسویه‌حساب نیاز دارید. بعد از اتمام درس از دانشگاه، می‌توانید با توجه به روندهای خاص آن دانشگاه برگه دانشنامه و ریزنمره دوره را دریافت کنید. همچنین بعد از اتمام فرآیند تسویه حساب با دانشگاه، برگه نهایی تسویه حساب را نیز دریافت می‌کنید. روند گرفتن این مدارک با توجه به نوع دوره(روزانه، شبانه و …) و دانشگاه مورد نظر متفاوت است. اما توجه داشته باشید که دانشجویان دانشگاه‌های سراسری-روزانه به دلیل داشتن تعهد خدمت به مدت تحصیل ملزم به دریافت برگه “لغو تعهد خدمت رایگان” نیز هستند. برای دریافت برگه “لغو تعهد خدمت رایگان” با توجه به وضعیت تحصیلی و کاری باید یکی از راهکارهای زیر را انتخاب کنید:

  1. سابقه کار ندارید:
    با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل و درخواست شما، دانشگاه هزینه تعهد شما را به صورت کامل محاسبه کرده و با پرداخت هزینه میتوانید برگه “لغو تعهد خدمت” را دریافت کنید.
  2. سابقه کار دارید:
    سابقه کار شما باید از مدت زمان تعهد بیشتر باشد در این صورت با ارائه نامه‌ای مبنی بر سابقه کار از بیمه یا … دانشگاه تعهد شما را لغو می‌کند. دقت کنید که سابقه کار همزمان با تحصیل محاسبه نمی‌شود و در صورتی که سابقه کار شما از تعهد کمتر باشد باید مابه‌التفاوت آن را به صورت وجه نقد به دانشگاه پرداخت کنید(مانند مورد اول)

۳- برگه “عدم کاریابی”
برای دریافت این برگه باید ۶ ماه از درخواست کار شما در کاریابی گذشته باشد و در صورتی که نتوانسته باشید کار پیدا کنید، می‌توانید با گرفتن برگه‌ای از اداره کاریابی و ارائه به دانشگاه بدون هزینه مدرک خود را آزاد کنید. نحوه دریافت برگه “عدم کاریابی” به صورت کامل در مطلبی با عنوان “چگونه گواهی عدم کاریابی دریافت کنیم” منتشر شده است. لینک زیر:
چگونه گواهی عدم کاریابی بگیریم؟
در صورتی که هنوز دانشجو هستید و درستان به اتمام نرسیده است دریافت ریزنمرات انگلیسی تا همان ترم از دانشاه و ارائه به دانشگاه مقصد ممکن است کارساز باشد و به دانشگاه مقصد بستگی دارد. اما برای خروج از کشور حتما باید مدرک توسط دارالترجمه رسمی ترجمه و توسط دادگستری یا … مهر زده شود. سفارتخانه‌ها عموما مدارک دانشگاه‌ را قبول نمیکنند.

۲-تایید مدارک
قبل از ترجمه، مدارک باید توسط سازمان یا نهاد مربوطه تایید شوند. با توجه به نوع مدرک مربوطه شما باید به سازمان‌ها و نهاد‌های مختلفی جهت تایید مراجعه کنید.

  1. مدارک تحصیلی غیر پزشکی(صادره از دانشگاه‌های تابع وزارت علوم): برای تایید این مدارک باید با در دست داشتن دانشنامه، ریز نمره فارسی و برگه لغو تعهد خدمت(یا تسویه حساب) به وزارت علوم در ساعات کاری ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ مراجعه کنید.
    آدرس(تهران): خیابان انقلاب، میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی، جنب هتل اسکان، پلاک ۳۷
    تلفن: ۸۸۸۲۸۰۵۱
  2. مدارک تحصیلی پزشکی(صادره از دانشگاه‌های تابع وزارت بهداشت): برای تایید این مدارک باید با در دست داشتن دانشنامه، ریز نمره فارسی و برگه لغو تعهد خدمت(یا تسویه حساب) به وزارت بهداشت در ساعات کاری ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ مراجعه کنید.
    آدرس: شهرک غرب – بلوار فرحزادی – بلوار ایوانک غربی – خیابان سیمای ایران – امور فارغ التحصیلان داخل

۳- مدارک تحصیلی صادره از دانشگاه های آزاد اسلامی: برای تایید این مدارک باید با در دست داشتن دانشنامه، ریز نمره فارسی و برگه لغو تعهد خدمت(یا تسویه حساب) به دفتر مرکزی دانشگاه در ساعات کاری ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ مراجعه کنید.
آدرس : خیابان پاسداران ، گلستان هشتم
تلفن ۹-۲۲۵۸۸۱۷۰

۳-ترجمه مدارک
پس از تایید مدارک باید آن‌ها برای ترجمه، در اختیار دارالترجمه رسمی قرار دهید. مدارکی که باید به دارالترجمه تحویل دهید شامل موارد زیر است:

  1. ارائه اصل مدارک(اصل دانشنامه، ریز نمره و …)
  2. ارائه فتوکپی از تمام مدارک به تعداد نسخه‌های ترجمه مورد نیاز
  3. فتوکپی پاسپورت( بعضا الزامی نیست و در صورت نداشتن پاسپورت دقت کنید بعدا در هنگام دریافت آن دیکته‌ای که برای اسمتان انتخاب میکنید با دیکته دارالترجمه یکسان باشد.)
    نکته: دقت کنید که دارالترجمه باید حتما رسمی باشد، و مهرِ مترجم رسمی روی همه مدارک زده شود تا دادگستری، سفارتخانه‌ها و … مدارک را تایید کنند.

۴-تایید مدارک (دادگستری و وزارت خارجه)
نیاز به تایید دادگستری یا وزارت خارجه بستگی به نظرِ دانشگاه مقصد دارد. در صورت نیاز باید از این نهادها تاییدیه مدارک گرفته شود.

۱- تایید دادگستری:
دادگستری وظیفه تایید مترجم را دارد. دقت کنید که قانونا فقط خود مترجم یا نماینده او حق دارد مدرک را برای تایید به دادگستری ببرد. در صورتی که خودتان اقدام به بردنِ مدرک میکنید باید دلیل قانع کننده‌ای دال بر فوریت موضوع ارائه دهید.( مثلا بلیط هواپیما یا …).
نکته: بهتر است تایید مدارک را به دادگستری بسپارید.

۲- وزارت امور خارجه:
هر فردی می‌تواند مدارک خود را برای تایید به وزارت امور خارجه ببرد. وزارت امور خارجه جهت تایید ترجمه‌های رسمی هزینه تمبر و هزینه خدمات دریافت میکند که بسته به نوع مدرک و تعداد صفحات و … متفاوت است.

می‌توانید با ثبت سفارش در سیمیا، انجام کلیه امور مربوط به ترجمه مدارک تحصیلی و وزارت علوم را به متخصصان سیمیا بسپارید. برای ثبت سفارش بر روی لینک زیر کلیک کنید:
ثبت سفارش

چگونه گواهی عدم کاریابی بگیریم؟
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند
دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

خدمات سیمیا

ارسال هدیه به عزیزان در ایران
انجام و پیگیری امور اداری و حقوقی در ایران
مشاوره خانواده و روانشناسی آنلاین با متخصصان داخل ایران
خرید صنایع دستی ایران و ارسال به سرتاسر دنیا

انجام و پیگیری امور اداری و حقوقی در ایران

یکی از مشکلات اساسی ایرانیان خارج از کشور پیگیری و انجام امور اداری و حقوقی مورد نیازشان در ایران است. از پیگیری امور مرتبط با فارغ التحصیلی در دانشگاههای ایران، تا پیگیری امور حقوقی در ادارات مختلف مستلزم صرف وقت و انرژی زیاد می باشد. در این بخش شما از هر کجای دنیا که باشید می توانید انجام و پیگیری امور اداری و حقوقی مورد نیاز خود در ایران را به کارشناسان متخصص بسپارید تا در سریعترین زمان و با صرف هزینه های پولی و زمانی کمتر بانجام برسانند. بدلیل آنکه تنوع امور اداری مورد نیاز بسیار گسترده است، ابتدا میبایست درخواست خود را در بخشهای مربوطه ثبت فرمایید و نیاز خود را بطور کامل شرح دهید. سپس کارشناسان متخصص سیمیا درخواست شما را بررسی نموده و مدارک مورد نیاز، مدت زمان انجام کار و برآورد هزینه را به شما اعلام میدارند و پس از تایید نهایی از طرف شما کارهای اداری مورد نیاز انجام شده و مدارک مربوطه برای شما ارسال میگردد.

درباره سیمیا

سیمیا نخستین شرکت خصوصی در ایران است که با هدف ارائه خدمات متناسب با نیازهای ایرانیان خارج از کشور شکل گرفته است. در سال ۱۳۹۱ تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاههای شریف و تهران که مشغول به تحصیل در خارج ایران بودند، با مشاهده نیازهای بسیاری از ایرانیان خارج از کشور، تصمیم گرفتند به ایران بازگردند و با راه اندازی مجموعه سیمیا به رفع نیازهای این هموطنان که به دلایلی در کشوری غیر از ایران زندگی میکنند بپردازند. این مجموعه تا کنون به بیش از ۸۰۰۰ نفر از هموطنان در خارج از ایران خدمت رسانی نموده است که تمامی خدمات با کسب درجه بالای رضایت از طرف مشتریان ارائه گردیده است. امیدواریم با افزایش تنوع و کیفیت خدمات ارائه شده رضایت شما عزیزان را کسب نماییم. همچنین اگر سوالی در مورد خدمات ارائه شده دارید میتوانید در شبکه های اجتماعی و یا نرم افزار تلگرام (SIMIAEDARI@) با کارشناسان سیمیا در تماس باشید

شرایط و ضوابط
درباره ما
سوالات متداول
تماس با ما
Copyright 2019 © Simia Service Co