دارالترجمه رسمی در تبریز|ترجمه رسمی در تبریز|دارالترجمه رسمی تبریز

تحصیل در کانادا

سازمان مهاجرتی پیشرو | Pishro.ca
مهاجرت کانادا
آمریکا
سوالات متداول
درباره ما
اخبار
فرم ارزیابی
تحصیل در کانادا

ویزای تحصیلی یکی از انواع ویزا های موقت کانادا است که متقاضیان واجد شرایط می توانند در مقاطع قبل از مدرسه تا تحصیلات عالیه به تحصیل د ر کانادا ادامه دهند شاید در بتوان گفت روش تحصیلی راهی برای اخذ اقامت محصلین یا دانشجویانی است که کانادا را بعد از تحصیل محل زندگی و کار خود قرا ر می دهند و این انتخاب با حمایت دولت های محلی و فدرال در جذب انها فراهم است
نکته مهم: بر اساس قوانین اداره مهاجرت افرادی که مشغول تحصیل در دوره های یکساله یا بیشتر هستند می توانند برای یک مرتبه اجازه کار در کانادا بر اساس مدت زمان تحصیل تا ۳ سال دریافت کنند و این به موسساتی تعلق می گیرد که دارای DLI نامبر معتبر باشند که در ادامه توضیحات آن خواهد آمد .

در زیر شما می توانید شرایط تحصیل در هر مقطع را به تفکیک بررسی و در صورت نیاز به مشاوره یا اقدام فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

فرم ارزیابی ویزای تحصیلی

قبل از دانشــگاه
کالــج (آموزش عالی)
ورود به دانشــگاه
سوالات متداول
مسـتندات
متقاضیان می توانند از مقطع قبل از دبستان تا دبیرستان برای مدارس کانادا درخواست بدهند و در نهایت دیپلم کانادا را دریافت کنند . ادارات آموزشی هر استان برنامه مشخصی برای دانش آموزان خارجی متقاضی دارند و مدارس مشخصی در هر استان برای این منظور با کادر آموزش دیده مهیا شده است
سیستم انتخابی مدارس بر اساس سن متقاضی است بدین صورت که فرد از ۵ سال تا ۱۸ سال می تواند در این مدارس ثبت نام کند. شرط زبان در بیشتر این مدارس برای دانش آموزان ایرانی قرار داده نشده است و پیش نیاز های هر متقاضی بر اساس سطح زبان در طول تحصیل ارایه می شود.

انواع مدارس کانادا:
مدارس به دو نوع عمومی و خصوصی تقسیم می شوند مدارس عمومی دارای گستردگی مباحث قابل ارایه در درس ها و دروس اختیاری هستند و رتبه مدارس بر اساس امکانات و نتایج دانش آموزان دسته بندی می شود ولی بطور کلی مدارسی که برای دانش آموزان خارجی تعیین می شود از میان بهترین مدارس انتخاب می شود و امکان درس در کنار دانش آموزان کانادایی فرصتی است تا افراد خارجی ضمن یادگیری دروس به فرهنگ و رسوم کانادا هم آشنا شوند
مدارس خصوصی در اندازه ای کوچکتر به ارایه دروس می پردازند و عموما دارای محدودیت در ارایه دروس اختیاری و امکانات ورزشی و فوق برنامه می باشند و بخاطر هزینه های بیش از مدارس دولتی شاید ارایه موارد فوق برنامه هزینه زیادی را به خانوار ها تحمیل کند .
کلیه مدارس دولتی و خصوصی نیازی به داشتن کد دی ال آی نیستند و مورد قبول اداره مهاجرت کانادا هستند ولیکن چون دانش آموز در این مقاطع اجازه کار ندارد مجوز کار آزاد بعد از تحصیل صادر نمی شود .

هزینه های تحصیل :
هزینه تحصیل بطور میانگین در تمام ایالت کانادا در مقطع راهنمایی و دبیرستان ۱۲۵۰۰ دلار سالیانه و در مقطع دبیرستان ۱۴۰۰۰ دلار سالیانه می باشد و به این هزینه ها باید هزینه بررسی مابین ۲۰۰-۴۰۰ دلار و هزینه بیمه به میزان ۹۰۰ دلار سالیانه و هزینه منزل ۹۰۰ دلار ماهیانه و قیم که می تواند تا سالی ۱۵۰۰ دلار باشد را اضافه کرد ولی در مدارس خصوصی این هزینه به مراتب بیشتر و تا ۳۰تا ۵۰ درصد گرانتر خواهد بود.

Home stay Program
برنامه اسکان دانش آموز خارجی با خانواده های کانادایی است که دانش آموز در محیط کانادایی با خانواده ها زندگی می کند و این مراکز تحت نظر و بررسی ادارات آموزش و پرورش هر ایالت هستند و مورد بازبینی و سرکش قرا میگیرند .
در این خانه ها دانش آموز دارای اتاق و تغذیه روزانه با اعضای خانواده می باشد که در بالا بردن سطح زبان و درس خارج از مدرسه مفید است و فرد خارجی احساسی مثل در خانه و با خانواده را تجربه می کند .
داشتن قیم در کانادا
دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی برای دریافت ویزای دانشجویی ملزم به داشتن قیم کانادایی هستند و این فرد می تواند از طرف مدرسه یا توسط خود اولیا مشخص شود و قیم مسئولیت دانش آموز را عهده دار می باشد و نقطه تماس مدرسه با دانش آموز در خارج از محیط درس است . فرد قیم باید دارای اقامت دایم کانادا و حداقل ۲۵ سال سن داشته باشد و از سلامتی کامل جسمی و روحی مناسب برخوردار باشد در مواقعی که اولیا دارای آشنایی در کانادا نباشند این فرد توسط ادارات آموزش پرورش تعیین و هزینه ان توسط اولیا پرداخت می شود .

همراهی دانش آموز توسط والدین
اداره مهاجرت کانادا با علم و آگاهی از در کنار هم بودن خانواده ها به یکی از والدین برای همراهی با دانش آموز اجازه و ویزای مربوطه را صادر می کند و والدین می توانند در صورتی که نمی خواهند از سیستم Home Stay استفاده کنند با هم در کانادا حضور داشته باشند .
ویزای صادره در این برنامه از نوع توریستی چند بار ورود و بلند مدت می باشد .